language

Upišite traženi pojam

L'amour du risque / ljubav prema riziku

Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu do 17. lipnja predstavlja jedinstveni događaj sezone – veliku međunarodnu izložbu “L'amour du risque” (Ljubav prema riziku) na kojoj će brojni inozemni umjetnici prikazati svoj izričaj rizika kao oblika umjetnosti te posjetiteljima pružiti niz provokativnih, subverzivnih, katkad i potpuno bizarnih djela.

Ljubav prema riziku – “L'amour du risque”, naziv je najnovije izložbe zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti koja će do 17. lipnja predstaviti niz eminentnih inozemnih autora i njihova provokativna djela na temu rizika kao oblika umjetnosti. Bez obzira na to radi li se o riziku pomicanja granica umjetnosti ili riziku svakodnevnog življenja, ta je tema zaokupila brojne kontroverzne umjetnike svijeta. S ciljem njihovog okupljanja na jednom mjestu osmišljen je ovaj veliki međunarodni projekt, koji je u Zagrebu predstavljen prvi put. Zanima li vas stoga umjetnost koja provocira, djela koja su toliko bizarna, a opet toliko realna u suvremenom svijetu, teme koje su subverzivne ili kontroverzne, svakako pođite u MSU jer riječ je o doista iznimnom projektu koji je okupio trenutno najveće zvijezde kontroverzne umjetnosti.

Na izložbi sudjeluju: Agnès Accorsi, Bas Jan Ader, Francis AlAlÿs, Leonardo Boscani, Larry Clark, Jocelyn Cottencin, Elie Cristiani, Simone Decker, Marcel Dinahet, Dominique Gonzalez-Foerster, Carsten Höller, Christian Jankowski, Žilvinas Kempinas, Natacha Lesueur, Claude Lévêque, Gordon Matta-Clark, Paul McCarthy, Aernout Mik, Anita Molinero, Moser & Schwinger, David Nebreda, ORLAN, Steven Parrino, Lucien Pelen, Gaël Peltier, Sigmar Polke, Adrien Porcu, Julien Prévieux, Claude Rutault, Alain Séchas, Atelier Van Lieshout, Jean-Luc Verna, Clemens von Wedemeyer i Erwin Wurm.

Među spomenutim imenima mnogo je onih koji su na doista bizaran, šokantan i prije svega provokativan način pridonijeli svjetskom pokretu umjetničke kontroverze. Tako se, primjerice, umjetnica poznata kao Orlan služila estetskim operacijama kao umjetničkim medijima. Njena kompletna preobrazba snimljena je nizom dokumentarnih filmova. Bas Jan Ader umjetnik je koji na šokantan način propituje granice vlastitoga tijela, doslovno se prepuštajući gravitaciji padanjem s krova, a sličan projekt na sebi izvodi i francuski umjetnik Lucien Pelen koji svoje opasne pothvate dokumentira nizom fotografija.

Izložba sadrži i djela koja provociraju i navode publiku na promišljanje okoline. Paul McCarthy proslavio se skulpturama naizgled nedužnih dječjih igračaka koje su sadržavale erotske asocijacije. Natacha Lesueur pak na duhovit i erotičan način prikazuje konzumerizam i opsjednutost potrošnjom koristeći žensko tijelo kao pladanj za serviranje hrane.

Ljudsko tijelo, rizici življenja, bolesti, samoozljeđivanje i općenito propitivanje izdržljivosti granica koje tijelo, ali i umjetnosti mogu podnijeti, glavna su tema mnogih predstavljenih umjetnika.

Izložbu su zajednički organizirali Muzej suvremene umjetnosti Zagreb i Platform Pariz – Grupacija francuskih regionalnih fondova za suvremenu umjetnost (FRAC).

02.05.2012.