language

Upišite traženi pojam

Projekt izgradnje kreativnog grada

Institut za razvoj i međunarodne odnose uz potporu UNESCO-vog Međunarodnog fonda za kulturnu raznolikost pokrenuo je projekt izgradnje kreativnog grada i u nekoliko mjeseci realizacije već je dao rezultate, a projekt ide dalje i usmjeren je na ukupni razvoj grada.

Institut za razvoj i međunarodne odnose uz potporu UNESCO-vog Međunarodnog fonda za kulturnu raznolikost pokrenuo je u rujnu prošle godine projekt “Izgradnja kreativnog grada: razvoj kulturnih i kreativnih industrija Zagreba” (Cool Industries for the Creative City – CICC), koji je trajao do travnja ove godine. Riječ je o istraživačko-konzultantskom projektu usmjerenom na izgradnju kapaciteta kulturnih/kreativnih industrija grada Zagreba. Važnost i korist od toga projekta očitovat će se u ukupnom razvoju grada kroz povećanje prihoda od kulturnih/kreativnih industrija, urbani razvoj kao i razvoj kulturnog turizma te u povećanju vibrantnosti grada. Osim toga, cilj projekta je poticanje različitosti u razvoju turističke ponude, povećanje ekonomske konkurentnosti grada i stvaranje novih kreativnih proizvoda.

U provedbi projekta postignuti su vrlo opipljivi rezultati. Tako su, među ostalim, mapirani kreativni pojedinci, tvrtke te proizvodi i kreativni turistički resursi Zagreba, a dio podataka je prikupljen u on line pretraživačkoj bazi koja se stalno nadopunjava. Nadalje, izrađen je prijedlog izračuna tzv. kreativnog indeksa grada kojim se mjeri njegova konkurentnost na temelju kreativnosti, zatim SWOT analize svakog pojedinog sektora kulturnih/kreativnih industrija, a predloženo je i osnivanje Centra za kreativne industrije pri Gradu Zagrebu sa svrhom implementacije kulturnih/kreativnih industrija u javne politike. Također je potpisano pismo namjere o osnivanju takvog centra pri HGK – Komori Zagreb s ciljem promocije i internacionalizacije proizvoda, tvrtki i pojedinaca iz područja kulturnih/kreativnih industrija te prijedlog novog kolegija, tj. syllabusa, pod nazivom “Kreativni laboratorij”, koji bi se predavao u okviru pojedinih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu. Čitav projekt prati i izrada promotivnih brošura, plakata, billboarda, radio i videospotova za kampanju kulturnih/kreativnih industrija radi podizanja svijesti o kulturnim/kreativnim industrijama Zagreba i poticanja na njihovu potrošnju.

No, time projekt ne završava, nego ide dalje, a nastavit će se i prikupljanjem informacija o zagrebačkim kreativcima za bazu podataka. Stoga Institut za razvoj i međunarodne odnose poziva sve zagrebačke kreativce da sami pošalju svoje podatke na adresu cicc@irmo.hr, a najavljuje i nastavak provedbe konkretnih projekata koji su već bili predloženi u okviru rada na CICC-u, poput tematskog povezivanja svih javnih institucija, internacionalizacije glazbene industrije, jačeg vezivanja kulture i industrije itd.

01.04.2014.