Promocija zagrebačke turističke ponude na tržištu SAD-a
Turistička zajednica grada Zagreba prošli je tjedan sudjelovala na najvećem godišnjem okupljanju udruženja sjevernoameričkih turoperatora USTOA (United States Tour Operators Association) koja slavi 50 godina. USTOA Annual Conference and Marketplace održala se u Austinu, Teksasu, od 28. studenog do 2. prosinca, a okupila je aktivne članove USTOA-e, odnosno sjevernoameričke turoperatore i pridružene članove – nacionalne i regionalne turističke organizacije, novinare i dionike turističkih sektora zemalja iz cijelog svijeta.
Konferencija je otvorena s DFD (destinacija za destinaciju) forumom, a nastavila se s bogatim programom predavanja i radionica s naglaskom na novosti i trendove u industriji, kao i na aktualne teme održivog turizma, pandemije te recesije u 2023. godini. Neki od predavača i moderatora radionica uključuju predstavnike renomiranih kompanija i organizacija iz industrije, kao što su: Myriad/MMGY, Pwc, Tourism Economics, Tourism Cares, Smithsonian Media, Sparkloft Media, Travel Leaders Group, itd.
Ovom prilikom Martina Bienenfeld, direktorica TZGZ je izjavila: „Američko tržište izuzetno je bitno za Zagreb, a o tome najbolje govore rezultati po kojima su gosti iz SAD-a, ove godine, na drugom mjestu po ukupno ostvarenim dolascima i noćenjima, dok su prije pandemije bili prvi u noćenjima. Na USTOA konferenciji prezentirali smo se u suradnji s našom partnericom za tržište Sjeverne Amerike i Kanade, gđom Inom Rodin, a sastali smo se s brojnim članovima te ostvarili nove kontakte, kao i suradnje vezane uz promociju destinacije i partnera iz Zagreba. Sastanak s predsjednikom USTOA-e, g. Terry Daleom, otvorio je nove mogućnosti za aktivnije djelovanje TZGZ i promociju ponude grada s naglaskom na Advent, kao i prezentaciju novosti i aktivnosti u nadolazećoj godini. Recentni članci u prestižnim publikacijama Forbes te britanskom i američkom izdanju Conde Nast Travellera izazvali su veliki interes za posjetom Zagrebu i našem Adventu.“
Glavni zaključi konferencije imaju pozitivnu notu stanja sjevernoameričkog tržišta i turističke potražnje za internacionalnim putovanjima. Potpuni oporavak i rast putovanja očekuje se u 2023., usprkos recesiji i rastu troškova života, a zahvaljujući jakom dolaru, akumuliranoj štednji, nezasićenoj postpandemijskoj potražnji i trendu prekooceanskih putovanja. Europa je i dalje najtraženija destinacija, a Island, Hrvatska, Norveška i Portugal su među 12 najtraženijih „off the beaten path“ destinacija.